Een team met ervaring & visie.

Leg uw vraagstuk voor aan onze experten. 
We helpen u graag verder.

OBI Consulting begeleidt ondernemingen in het volledige overnameproces aan derden, en adviseert omtrent de waardebepaling of het verkoopklaar maken van een onderneming. Tenslotte kan OBI Consulting u begeleiden bij al uw vastgoedtransacties: verkoop bestaand vastgoed, vastgoedprojecten, vastgoedadvies, patrimoniumvennootschappen, etc.

Stap 1 Oriëntatie en opdracht

Voeren van een kennismakingsgesprek (vrijblijvend). Bij akkoord wordt er een opdracht getekend dat aan OBI Consulting de volledige exclusiviteit geeft tot de bemiddeling bij de overdracht.

Stap 2 Waardebepaling

OBI Consulting werkt samen met een team van experts die een nauwkeurige analyse uitvoeren. Op deze manier wordt een verkoopsprijs bepaald die op de markt is afgestemd. Van deze berekeningen wordt een uitgebreid verslag opgemaakt dat aan de opdrachtgever bezorgd wordt. In nauw overleg met de opdrachtgever wordt de overeengekomen verkoopprijs vastgelegd in een verkoopsmandaat.

Stap 3 Opstellen Overnamedossier

Het beknopte (naamloos) dossier van het over te nemen bedrijf wordt op de website geplaatst, in het kader van een verkoop of zoektocht naar een tegenpartij.

Stap 4 Zoektocht naar een overnemer

Acties en reacties van ondernemers, tussenpersonen en participanten worden geregistreerd. Als de geheimhoudingsverklaring door kandidaatkopers ondertekend is worden zij benaderd door OBI Consulting. Geselecteerde kandidaten worden persoonlijk aan u voorgesteld.

Stap 5 Onderhandelingen

OBI Consulting begeleidt partijen tijdens de onderhandelingen. OBI Consulting streeft ernaar de onderhandelingen uiterst doeltreffend te laten verlopen.

Stap 6 Overname

Wanneer beide partijen tot een akkoord komen, wordt het contract gesloten. OBI Consulting speelt een coördinerende rol tussen de opdrachtgevers, overnemers & adviseurs.

de volgende stap?

Vraag een gesprek aan.

Spreek met een expert tijdens een vrijblijvende
initiële consultatie.
contacteer ons